לילה טוב בנות.
אני מנסה כל היום לכתוב משהו אבל לא מצליחה, ולכן ביקשתי את עזרת בעלי, לפחות שיתן לי משהו שאני אוכל לכתוב עליו, אז הוא סיפר לי מה עשה שלשום בשיעור של החינוך כתה - בעלי הוא מורה לשל"ח וגיאוגרפיה בב"ס מקיף דבוריה ומחנך כתה ז- הנושא מצא חן בעיני והחלטי לשתף אתכן בו, למעשה הקריא לתלמידים סיפור ודנו אחריו במשמעויות שלו, הכל סובב האמונה בעצמך והגעה ליעדים.
סיפור הצפרדע.
באחד הימים השתתפו להקת צפרדעים בתחרות, המטרה היתה כיבוש פסגת גבעה ליד האגם, מיד עם שמיעת צפירת ההתחלה זינקו כולם במרץ, אולם לאט לאט התחילו להתעייף, חלקם גם מעד וחלקם החליק והידרדר במורד הגבעה, הצופים וגם הפורשים התחילו לקטר, "אוי כמה זה קשה", " אף אחד לא יכול להגיע לפסגה", , זה בלתי אפשרי...", והצפרדעים התחילו לפרוש אחד אחד\ חבורה קטנה המשיכה בכל זאת לעלות, ואיתם גם עלו הקריאות, "אתם לא תצליחו", " זה בזבוז זמן", " גם לכם ייגמר האוויר", ואכן בקטע העליון של הגבעה הייכן שהמורד הוא יותר תלול, נשרו עוד ועוד צפרדעים, נדמה היה שאף אחד לא המשיך, אבל צפרדע אחד קטן המשיך והמשיך בעליה כאילו עכשיו התחיל, " מי הוא חושב את עצמו", " אין לו סיכוי" אמר אחד הצופים, " הוא חושב שהוא יצליח איפה שהגדולים נכשלו", " הוא באמת חוצפן" , פלט אחר. אולם הצפרדע הקטן המשיך והמשיך עד שכבש את פסגת הגבעה.
אף אחד לא האמין, הצפרדע הקטן הזה הצליח היכן שגדולים וחזקים ממנו נכשלו, איך הוא עשה את זה? מה הסוד שלו? מה הכוח שלו?
התקרבו אליו ושאלו אותו איך עשית את זה? הוא לא ענה... עוד פעם שאלו אותו ואין עונה..... למה הוא לא עונה? נדהמו, הוא לא שומע אותכם, ענה אחד הצפרדעים מהצד, הוא........חירש.
לילה טוב.
אני מנסה כל היום לכתוב משהו אבל לא מצליחה, ולכן ביקשתי את עזרת בעלי, לפחות שיתן לי משהו שאני אוכל לכתוב עליו, אז הוא סיפר לי מה עשה שלשום בשיעור של החינוך כתה - בעלי הוא מורה לשל"ח וגיאוגרפיה בב"ס מקיף דבוריה ומחנך כתה ז- הנושא מצא חן בעיני והחלטי לשתף אתכן בו, למעשה הקריא לתלמידים סיפור ודנו אחריו במשמעויות שלו, הכל סובב האמונה בעצמך והגעה ליעדים.
סיפור הצפרדע.
באחד הימים השתתפו להקת צפרדעים בתחרות, המטרה היתה כיבוש פסגת גבעה ליד האגם, מיד עם שמיעת צפירת ההתחלה זינקו כולם במרץ, אולם לאט לאט התחילו להתעייף, חלקם גם מעד וחלקם החליק והידרדר במורד הגבעה, הצופים וגם הפורשים התחילו לקטר, "אוי כמה זה קשה", " אף אחד לא יכול להגיע לפסגה", , זה בלתי אפשרי...", והצפרדעים התחילו לפרוש אחד אחד\ חבורה קטנה המשיכה בכל זאת לעלות, ואיתם גם עלו הקריאות, "אתם לא תצליחו", " זה בזבוז זמן", " גם לכם ייגמר האוויר", ואכן בקטע העליון של הגבעה הייכן שהמורד הוא יותר תלול, נשרו עוד ועוד צפרדעים, נדמה היה שאף אחד לא המשיך, אבל צפרדע אחד קטן המשיך והמשיך בעליה כאילו עכשיו התחיל, " מי הוא חושב את עצמו", " אין לו סיכוי" אמר אחד הצופים, " הוא חושב שהוא יצליח איפה שהגדולים נכשלו", " הוא באמת חוצפן" , פלט אחר. אולם הצפרדע הקטן המשיך והמשיך עד שכבש את פסגת הגבעה.
אף אחד לא האמין, הצפרדע הקטן הזה הצליח היכן שגדולים וחזקים ממנו נכשלו, איך הוא עשה את זה? מה הסוד שלו? מה הכוח שלו?
התקרבו אליו ושאלו אותו איך עשית את זה? הוא לא ענה... עוד פעם שאלו אותו ואין עונה..... למה הוא לא עונה? נדהמו, הוא לא שומע אותכם, ענה אחד הצפרדעים מהצד, הוא........חירש.
לילה טוב.
11 תגובות:
סיפור מדהים.
כנראה שכל הפוסטים שלך מתבססים על תחום שאת עוסקת.( לקוי שמיעה)
בהצלח
שלום למרים
כל הכבוד
הסיפור הנפלא הזה נמצא אצלי כמצגת, שבדרך כלל אני משתמשת בה בישבת ההורים הראשונה: מדגישה על היכולות השונות של התלמידים ועל ניקודות החוזק והחולשה של התלמדים .
בחירה מוצלחת ונושא מרתק...
לא כל מה שצץ הוא זהב ....
אני סומכת עלייך מרים כל הכבוד לך תמיד אני מופתעת ממך . תמיד אני רואה את האור בענייך
מרים ערב טוב
גם אני מוסיפה לאחלאם שאני משתמשת במצגת הזאת בישיבת ההורים ובהכנתם למבחני המצ"ב כרכזת שכבה שמטרתי ללתת להורים האימונה ביכולת הילדים שלהם ומבקשת מהם להעביר האימונה הזאת לילדיהם כמו שאנחנו בבית הספר מאמינים ביכולתם, כשהצגתי המצגת מול ההורים אמרו לי מיד הגיע המסר שלך מהמצגת הזאת וראינו המסר הזה בממצאי מבחן המצב לכתה ב שהוא מעל ההממוצע הארצי בשפת האם ב8 דרגות.
לכן צריך שכל אחד יאמין גם ביכולת שלו וילך הלאה
אני לא הכרתי את הסיפור, סיפור חזק ומעניין, ויופי של מוסר השכל. גם אני אשתמש בו במפגשים שונים. בגנים כמו בבית הספר אנחנו המחנכות מכירות בחשיבותה של המילה, והאפשרות לרומם ילד או להשפילו היא כל-כך חזקה שיש לנו המחנכים והמחנכות כוח שצריך להשתמש בו בהמון רגישות ובשכל. הבעיה שאנו עובדות לא תמיד עם צוות מיומן ולעיתים מצאתי עצמי יושבת ומסבירה לסיעת מדוע עליה לומר כך ולא אחרת לילד מסוים ובטח לא להשפילו בפני כולם...
אני דוקא בטוחה שיש לך הרבה לספר על כיתה א' בחינוך מיוחד...הייתי רוצה לשמוע אפילו על סדר יום, מה עושים עם לילד קשה או שהוא קשה עם הסביבה ומתנהג באלימות...איך מטפלים בתסכולים והפוך איך נותנים מוטיבציה.
אשמח שתספרי דברים שנראים לך רגילים...
יום טוב טליה
נהנתי לראות ולקרוא בבלוג שלך. אהבתי את הנימה האישית ושמחתי לראות את התאומים שלך..
נרשמתי כקוראת.
סוף שבוע נעים,
מיכל
מה נשמע בנר החיים? עושים חיים? איך בכיתה? מה לומדים עכשיו? איך החברויות בין הילדים, הם כבר קבוצה אחת? או כל אחד בנפרד... להתראות בלוינסקי..
שלום לבובה של בלוג
תודה רבה לך גם אני מאוד שמחה שנרשמת לקוראת שלי
ערב טוב מרים
פתחתי את הבלוג וקראתי הפוסט שלך עוד פעם בכוונה.כי במשך היום עשיתי קניות, ושמה בחנות משך אותי מישהו מדבר בשפת סימנים. וכנראה שמי שהיה מדבר איתו רגיל אינו חירש,הראה כמה פרצופים לאנחמדים המעידים על השפלה ואי כבוד , וכמה החירש היה מבוכך . הרגשתי הרגשה לא נוחה ומיד נזכרתי בסיפור שלך , הלוואי ויקרא האיש הרגיל את הסיפור הזה.
מירים שלום עבורי זה ביקור ראשון בבלוג שלך. והמסר הנפלא של הפיכת נקודת חולשה למקור של כוח מקסים בענאני אמא ל4 ילדים 3 מהם עם לקיות למידה והמוטו בבית היה תמיד שכל מה ששלך יופך להיות מקור היחוד והחוזק שלך. לבני בין ה14 הדפסתי את הסיפור ותליתי אותו מול צג המחשב תודה על מסר נפלא.נורית
מרים יקרה,
זו הפעם הראשונה שנכנסתי לבלוג שלך והתרשמתי מאד לטובה.
הסיפור על הצפרדע פשוט מדהים! אני בשבתון השנה, אבל מחר אספר אותו לבנותיי. מוסר ההשכל של הסיפור הוא פשוט דרך חיים.
האם את יכולה להוסיף קישור למצגת?
תודה,
אילנית.
דרך אגב ידעת שאילנית הוא שם של צפרדע... :)
הוסף רשומת תגובה