דפים

יום שישי, 17 בדצמבר 2010

לבדו כאן לומד

התיחסות למאמרו של ג' הורוויץ מצורף קישור ובו מתייחס המחבר על הכתיבה בכלל ואיך השפיעה הטכנולוגי על המיומנות הזאתי היום הכתיבה לו רק באחיזת עיפרון היום דרך הקלדה הכתיבה נהית בומפית .ציפורית ,המחבר ממשיך ומשווה בין היום והעבר שבזמננו הכתיבה הייתה אישית מתפתחת עם הזמן ,היום היא מאוד לא אישית תוך כדי הכתיבה כבר מפורסמת והאחרים מתחלים להגיב .
ואני רואה היום הכל מפורסם אין החלק הפרטי שקשור רק לי ואני בו רוצה להתייחס לפיסבוק אם רוצים לדעת על חדשות של מישהו פשוט מאוד צופים בפיסבוק שלו ויודעיים הכל אפילו מתי הלך לישון........

וגם השפה נהית מצומצמת וכמה שפחות אותיות  טלגרפית .השפה מאוד דלה ולא עשירה כי לרב הילדים עושים העתק הדבק בלי ליצור החלק שלהם מה הבינו ?מה השפיע? ובו גם התייחס המחבר והראה השונה בין הסופר והמעתיק לסופר יהיה החלק הגדול משלו והוא במרכז וחלק טן ושולי לאחרים  ובדיו בניגוד למעתיק (הלא סופר).גם אנחנו הגדולים ואפילו בבלוגים אני רואה שיותר מעתיקים .מדביקים מאשר כותבים ....

3 תגובות:

talia rot אמר/ה...

שלום מרים, חזרתי.. קראתי את מה שכתבת ולא קראתי עדין את המאמר. אני חושבת אחרת, אני חושבת שכתיבה במחשב לא צריכה להשפיע על היצירתיות, פשוט עלינו המבוגרים להיות עם היד על הדופק וכשמורה בודקת שיעורי בית במחשב למשל, היא צריכה לדעת מה לדרוש ולשים לב שהילד אכן כותב משלו ולא מעתיק סתם. אני חושבת שאם אנו המחנכים נקפיד ללמד ילדים איך לכתוב במחשב ונדגיש שאנו מצפים מהם למילים שלהם הם יעשו זאת. נכון שכיום הילדים מדברים בקיצורים אבל זה מתאים בד"כ לכל בני הנוער. אני מקווה שיגדלו זה יעבור להם...

mariam אמר/ה...

שלום טליה הקיצורים בדיבורים ובכתיבה נהפכו לתופעה שאי אפשר להחלים ממנה אני חושבת שתשאר איתם כל החיים...ואנחנו נהיה שונים....

hanadi אמר/ה...

מרים ערב טוב
אני מסכימה איתך שהשפה דלה ולא יצרתית ואני מאוד אוהבת היצרתיות בכתיבה אוהבת שהכתיבה שלי או לתלמדיי תהיה עשירה והילד יהנה בכתיבה והקורא גם יהנה בקריאה